2011. február 28., hétfő

Diszkalkulia téma oktathatósága főiskolai keretek között


Több éves főiskolai képzés során állandó kihívást jelent a főiskolai keretek között 30 órában átadni egy gyakorlatias tartalommal rendelkező ismeretegységet. Az elméleti háttérismeret mellett a diagnosztika és a terápia gyakorlatának saját élménye csak közelítő jelleggel érhető el.
A közös találkozókat otthoni munkákkal kiegészítve a hallgatók diagnosztikus tesztfelvételt, fejlesztési tervet, eszközt készítenek. A munkájuk elemzés tárgyát képezik a közös találkozók alkalmával.
A 30 órás főiskolai képzés nem biztosítja, hogy a résztvevők diszkalkulia diagnoszták és terapeuták legyenek. Inkább mély és átfogó ismeretet nyújt a témában. A vágyott diagnoszta és/ vagy terapeuta tudás megszerzése érdekében érdemes a területen aktívan dolgozó szakemberek mellett pár évet eltölteni, ezzel biztosítva a gyakorlat megszerzését.
Gondolom, ez a szemlélet több szakterületen hasonló hiátust és megoldást vet fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése