2013. február 26., kedd

Számkép kialakításának lehetőségei diszkalkulia esetén

A diszkalkulia és más matematikai tanulási nehézség esetén a számkép több szempontú alapozása nélkülözhetetlen. Az általános iskolák sok gyakorlati időt szánnak a számkép kialakítására, a nagy létszám miatt viszont már nehezített az egyénre szabott, differenciált multiszenzoros módszerek alkalmazása. A gyermek tanulási stílusából kiindulva kell megválasztani a számára megfelelő vivő ismeretelsajátítási formát, melyet minél több eszközzel támogatunk.

Ötletek számkép kialakítására, megerősítésére

Nagymozgással kísért számkép
- földön lejárása
- rajzolása csípőmozgással (vicces)
- nagy méretű számkép szemmel követése
- levegőbe írása karmozgással
- levegőbe írása csuklómozgással

Számkép kialakítása anyaggal való közvetlen érintkezéssel
- forma nyomda
- forma nyomása plasztikus anyagokba (gyurma, sóliszt gyurma, linzer tészta, keksz massza)
- megformázása (gyurma, sóliszt gyurma, mézeskalács, kekszmassza, fonal)
- formázása ujjal (liszt, zsemlemorzsa, homok, gyöngyök)
- lefestése ujjal (gyerekbarát festék, vízfesték, meggylé, céklalé)

Számkép kialakítása eszközhasználattal
- ecsettel festés
- stift ragasztóval (ragasztóval papírral rajzolás, majd fűszerrel, homokkal szórás)
- tésztákból kirakása
- bármilyen tárgyból kirakása

Számkép kialakítása nehezített formában
- Palacsinta tészta csorgatása számképnek megfelelően


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése