2014. február 9., vasárnap

Farsangi és télűző matek

A matematika a mindennapok része, így a gyermek számára nem egy elkülönült megtanulandó ismeret, hanem valóban az élete része, annak logikus értelmezése. Ehhez a szemlélethez minden alkalom nagyszerű lehetőségeket rejt, az ünnepek különösen, hisz ekkor a matematika valóban eseményhez kötött, egybe olvad azzal.

Idői tájékozódás
A télűző farsang során az idői tájékozódást segítő évszakokat ismételhetjük át, illetve a tél és tavasz jellemzői ellentétbe állíthatóak. A tél jelentősége bevonzza a környezetismereti tudást, annak elűzését bemutató busójárás és farsangi szokások a népi hagyományokat emelik be.

Téri tájékozódás
A télűző alkalommal készíthetőek busó álarcok, mely a téri tájékozódást és testsémát támogató tevékenység. Az álarc készítése során a kivágandó, felragasztandó elemek leszámlálhatóak, a tevékenységek sorrendje előre egyeztethető, majd a megbeszéltek alapján emlékezetből lekövethetőek. Télűző képként busó álarcok készíthetőek a falra vagy bútorra.

Szabad alkotás
Emellett a gyermek szabad alkotását lehetővé teszi a télűző kép önálló készítése. A mi esetünkben óvodás szinten, a színes papírok ragasztása lapra. Csodás színkompozíció alakítható ki, ami kitehető jól látható helyre, ezzel a gyermek számára mutatva alkotásának jelentőségét. Rejtetten a kitett alkotással ő is alakítja a lakás arculatát, így megéli hatását a saját környezetére.

Szükséglet:
- színes papír
- olló
- ragasztó
- zsírkréta

Hát akkor, álarc készítésére fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése